7 d’oct. 2015

Activitats extraescolars: entre la logística i l’equilibri


Primer de tot. Ens agrada fer activitats extraescolars? , totalment, sobretot si quadren amb els interessos de les petites i els nostres. Ara bé... Farcir les tardes dels nens amb una activitat extraescolar darrera una altra? Un NO rotund. Entenc que sovint es fa per un tema de conciliació, però no és la solució. Van molt més cansats i encara es concilia menys. Però això dóna per tot un altre post i no és el tema d'avui...

Dit això, amb besson(e)s, les activitats extraescolars es converteixen en un autèntic joc d’organització i logística. Fins ara, la nostra posició és que elles triaven una de les activitats que volien fer i nosaltres l’altra. Amb dues tardes ocupades ja ens semblava suficient. Així que a partir de P4 nosaltres vam triar natació i després vam passar a l’anglès i elles van decidir provar coses. Que si teatre, que si dansa... la veritat és que no ens van posar problemes i les dues volien anar provant, així que les dues van fer teatre juntes, i dansa juntes. Però sabíem que això s’acabaria i la nostra logística es complicaria.


Cada cop es fan més grans, i cada cop els seus interessos es van perfilant i són diferents. Així que a l’hora de plantejar el tema, ho van tenir clar. L’Estel volia fer bàsquet. I l’Ona volia fer dansa i teatre (a mi no m’estranya, les seves personalitats lliguen a la perfecció amb les activitats que volen fer). A l’Ona li agrada molt ballar, però l’any passat no va tenir ‘feeling’ amb la professora de dansa de l’escola. L’Estel tampoc, així que les vam acabar esborrant. Aquest any ho va provar en una altre centre, però em va dir que no li agradava. I que ja li anava bé només fer teatre. Tot i que a priori el ‘calendari’ setmanal se’ns havia complicat, ara quadra a la perfecció. Els dilluns fan teatre i bàsquet a l’escola, i pleguen a la mateixa hora (nosaltres respirem una mica més i podem dinar tranquils). Aquesta setmana han començat i de moment, semblen d’allò més contentes. M’han tingut mitja hora al telèfon explicant-me què havien fet. Els dimecres, anem a anglès (estan encantades amb la nova mestra i amb el seu estoig ple de llapissos... suposo que es veuen molt grans). 

I sabeu què? La resta de dies de la setmana, juguem molt, llegim molt i tenim temps per estar plegats. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada