25 de nov. 2013

Fitipaldis sobre rodes


Encara recordo la meva BH taronja (mode nostàlgic ON). LA BICICLETA. En majúscules, la que em van portar els Reis. Anava amb les rodetes de darrera i tinc la imatge meva, cridant al meu pare que m’agafés quan me les van treure i tenia por de caure. Recordo que va ser un procés una mica lent. Tots els nens passàvem pel mateix tràngol. Era com un examen que havies de passar.

35 anys després.
No sé com. He de reconèixer que estic al·lucinada. Al juliol passat vaig comprovar com les meves bessones, amb quatre anys i mig, van pujar a una bicicleta de dues rodes i sabien anar-hi. Repeteixo, no em pregunteu com. De petites no van tenir cap bicicleta de fusta sense pedals, que com tothom assegura, són ideals per a l’aprenentatge de la coordinació i l’equilibri. El Nadal passat els Reis volien portar bicicletes, però van estar fent un “màster” i no ho van veure clar. Una mida els hi anava massa justa i la següent era massa gran. Així que van optar pel patinet, que també, val a dir, els hi ha ensenyat molt equilibri. O és que senzillament els nens d’avui dia tenen algunes habilitats inherents que nosaltres o portàvem incorporades? Com per exemple, dominar un smartphone amb tres anys?

Resposta fàcil i clara.
No me’n sabia avenir amb això de les bicicletes.
“Estel, on has après a anar en bicicleta?”.
“Al pati de l’escola, mama”.


Tot i que encara falta un mes i mig pel seu aniversari, avui ja han tingut el seu primer regal avançat. La meva mare i el meu germà feia temps que deien que els hi regalarien la bicicleta. Avui hem passat, de casualitat, pel Trocathlon i ho hem tingut claríssim (realment val la pena l’estalvi de diners, i més si tenim en compte que creixen tan ràpid i aviat aquestes bicis quedaran petites). A la tarda ja han donat deu mil voltes a una plaça, practicant girs i frenades. Demà volen baixar al camí del riu i diumenge, anar amb bicicleta fins a casa la tieta.


Ara, ja podem tornar a fer excursions els quatre (l'estiu passat no les vam fer perquè les nenes pesaven massa en les cadiretes de les nostres bicis). Quines noves opcions més fantàstiques que tenim per endavant!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada